Novosađani i Novosađanke svih uzrasta odvozali su novu Kritičnu masu, protestnu vožnju bicikala koja je ovog puta posvećena lošim izmenama zakona o bezbednosti saobraćaja.
Način da se poveća bezbednost u saobraćaju je postao bolno jasan. Svaki vozač na ponovno polaganje, i kad im se na raskrsnici ukrsti putanja s biciklistom, da ih instruktor pita kojom brzinom se kreće. Ako odgovori "40 km na sat", instruktor ga vozi kući, dozvola ide u fijoku a on nikad više za volan.
Vidi vidi . Nekad sam bio medju retkima koji je kritikovao ovu skupinu , koja lagano izrasta u opasnu ideolośku organizaciju . Ali , gle zgode! Malo afirmativnih komentara , a gomila gnevnih kritika . Sasvim logično, očekivano . Sindrom razmaženog deteta. U ime ekologije , zdrave ŽS, bla,bla debelo se iślo niz dlaku “pedalaśima” . Sve može, kontrola-nula . Isto je i s peśacima. E sad kad su počeli ne samo da stradaju, nego da gaze ljude po trotoarima , (usput ih besno psujuću što Njihovom Veličanstvu ne oslobodiśe pute) - okrenuo se ćurak naopako. Pa je ( napojmljivo!!) čak i MUP morao da udari jednu akciju …
A nekad - predjeś bajso preko SPENS-a - odoše ventili. A Zmaj Jovina je bila ultimativni izazov .
A sad ?
Delimično se slazem sa Kritičnim, a to je da predlog dopune ZoBS nije dobar . I tu je kraj slaganja. Nije dobar , jer je morao biti oštriji! Prema rečima načelnika MUP-a, broj stradalih biciklusta je visok, i moralo se reagovati . Zapravo , broj stradalih je vrlo nizak , jer da mi vozači ne čuvamo bicikliste ( da ne kažem težu reč) od njih samih , ovaj broj bi bi bar 10 puta veći . Dati nekome apsolutno pravo da radi šta hoće, da bude izuzet od kontrole i kazne, to je nedopustivo , a evo i opasno. A šta he zakon morao da uvede : prvo min.polaganje PSP. Neki biciklisti nisu ni svesni šta rade. Kad im svirneš , brecaju se i divljaju. Dalje, oprema : prskuk i kaciga . Letos gkedam u Istri, stranci svi nose kacige. A vozaju se stazom uz more! Dalje : oprema. Ako nama gledaju u pepeljaru, onda ‘moraju biti obavezni: blatobranj, lancobrani, zvonce, svetla. Takodje , jako je važno regulisati brzinu bicikala na prelazu. Jer . Jako je teško uočiti “bolida” koji leči kompleks Valentina Rosija, pa ti bez kočenja uleće iz mrtvog ugla , sa 40 na sat!
Predivne slike sa danasnje voznje biciklista iz mog grada,treba ih vise podrzati a ne kaznjavati,dostavljaci hrane na biciklima su bahati a ne ova gospodja sa bebom i ova deca.
Uh kako bih im uveo polaganje, a bogme i tablice za biciklove. Tablice im ne bih naplacivao, ali brate, kad udare nekog da se zna identitet na koga je registrovan glupi bicikl , kad prodju na crveno, da im stigne kazna na kucnu adresu…
Ucestovanje u saobracaju mora da vuce i neku odgovornost …
Trotinet ima neuporedivo m anje nego pre par godina jer su verovatno pocrkale baterije. To je dobro jer je to najopasnije postojeće vozilo za sve učesnike. Pojavili su se el. Bicikli kod dostavljača koji voze najbahatije moguće što postoji, Recimo ulaženje u kontra smer na raskrsnici po dijagonali za 35 na sat sa tim jadnim disk kočnicama. Taj manevar do sad nikad nije vičan po putevima. Onu trojicu koji godinama voze nazadnjaka kroz gužvu u zmaj jovinoj odma pohapsiti za nasilniku vožnju
sns , nsbi samo zahteva nekva neosnovana prava i slobode, dok sa druge strane ne preduzima apsolutno ništa po pitanju edukacije o opštim propisima u saobracaju. Imamo situaciju da mali broj biciklista koji su ujedno i vozači motornih vozila se ponašaju u skladu sa propisima i veliki broj onih čije je znanje svedeno na okretanje pedala. Svidjalo vam se ili ne prava i slobode ne mogu se dobiti bez odgovornosti ma koliko se trudili da glumite Amsterdam.
Sve će biti po starom. Doneće se propis, a bahata vožnja trotoarima i pešačkim prelazima ostaće i dalje. Koja brzina hoda, pa to su slalomi u punoj brzini. Ko gura bicikl na pešačkom prelazu. Užas na ulicama.
„Новосадска бициклистичка иницијатива” или „Новосадска тротинеташка иницијатива”?
Апсолутно подржавам предлоге законодавца у вези са електричним тротинетима. Доста су грађани трпели терор бахатих возача тротинета. Поред тога, време је да „Иницијатива” едукује бициклисте о правилима саобраћаја и понашању у саобраћају. Новосадски бициклисти имају хроничан недостатак саобраћајне културе, част изузецима.
Dosadni ste vise sa zahtevima i prelazite granice pristojnosti kao ucesnici saobracaja.Edukacija o ponasanju u saobracaju vam.je ravna nuli a o bezobrazluku da ne pricamo.Voznja u suprotnom smeru u jednosmernim ulicama, voznja u pesackim zonama ...da li ste vi normalni????
Ok su vam neki zahtevi i sasvim logični, ali predlažem da krenete prvo u edukaciju vaših drugara, među njima su i moja deca, tako da nisam protiv biciklista, kakva crna vož ja u kontra smeru, prvo da naučite razliku između trotoara, bici staze, kolovoza, pršačkog prelaza, znakova poput onog crvenog “stop”… samim tim će te edukovati i buduće vozače automobila i pomoći im da budu svesniji… i pešačk zona je pešačka zona, guraj bicikli…
vazduh, ali neznanjem i nepoštovanjem propisa, bezobrazlukom i te kako ste dali najveci doprinos zagadjenju opšte atmosfere u saobracaju. Na čiji račun pravdajuci se ekologijom tražite toliku slobodu i prostor? Ne na račun vozača automobila vec na račun pešaka oduzimate i maloj deci prostor za kretanje trotoarom. Da li je oduzimanje prostora i slobode drugima takodje u ekološkom duhu?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
VIDEO, FOTO Novosadski biciklisti u Kritičnoj masi poručili: Ne odustajemo od borbe za bolji zakon
Gorica Nikolin
gorica@021.rs
Novi Sad
•25.08.2023.
•19:57 > 20:07
Komentari 22
Vlada
Do Nove godine ćemo imati 90% manje nezgoda.
NS1
LeeManChan
A nekad - predjeś bajso preko SPENS-a - odoše ventili. A Zmaj Jovina je bila ultimativni izazov .
A sad ?
LeeManChan
Komšija
Ne primaj se, oslobodioče grada. Da hvatanje na tablice radi posao, ne bi nas hiljade idiota za volanom svaki dan terorisalo u sobraćaju.
Starosadjanin
Vladan
Ucestovanje u saobracaju mora da vuce i neku odgovornost …
Sasa
U maniru
V5
Penzioner
Rog
STOP SNSPINK NASILJU
Лиманац
Апсолутно подржавам предлоге законодавца у вези са електричним тротинетима. Доста су грађани трпели терор бахатих возача тротинета. Поред тога, време је да „Иницијатива” едукује бициклисте о правилима саобраћаја и понашању у саобраћају. Новосадски бициклисти имају хроничан недостатак саобраћајне културе, част изузецима.
NS
/
nauci ih barem tome
Nn
Dudarim II
Ne zagadjujete
Pan 5er
sokoćalo
Andrash
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H